top of page

10 lucruri de știut despre anvelopele de iarnă

Updated: Dec 2, 2022

Se apropie sezonul rece și vrei să afli mai multe despre cum să rulezi în siguranță. Anvelopele potrivite sunt cele mai importante când vrei să conduci fără emoții, iar mai jos ti-am pregătit cele mai importante 10 lucruri despre anvelopele de iarnă.


1. Anvelopele de iarnă sunt marcate cu simbolurile M+S și 3PMSF.

M+S este abrevierea Mud & Snow și certifică rularea în condiții sigure pe straturi medii de zăpadă și noroi, iar simbolul 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake) este muntele cu 3 piscuri și fulgul de nea inscripționate pe flancuri și reprezintă faptul că anvelopa de iarnă a trecut cu brio testele privind rularea în condiții veritabile de iarnă.

Anvelopele de iarnă sunt certificate pentru rularea în anotimpul rece doar dacă au prezente simbolurile 3PMSF și M+S.



2. Anvelopele de iarnă sunt mai sigure ca anvelopele all season.

Anvelopele all-season sunt bune pentru orice anotimp, însă caracteristicile care le fac potrivite pentru rulare în condiții de vară le compromit o parte din performanțele în sezonul rece.

Pentru performanțe complete și siguranță maximă, anvelopele de iarnă sunt cele mai recomandate în sezonul rece. Acestea au cel mai consecvent comportament la rulare și oferă performanțele promise, fiind cu până la 25% mai eficiente iarna față de cele mai performante anvelope all season.



3. Anvelopele de iarnă sunt cele mai recomandate chiar dacă treci prin ierni fără zăpadă.

Chiar dacă banda de rulare a anvelopelor de iarnă este excelentă pentru condiții de zăpadă, gheață și nămol, investiția în anvelopele de iarnă este o idee bună chiar dacă nu te vei confrunta cu astfel de condiții.

La temperaturi joase, performanța mașinii tale va fi compromisă la frig, chiar și pe drumuri uscate, dacă nu ai anvelope de iarnă. Rularea cu anvelope de vară în iernile “uscate” este extrem de nesigură la temperaturi care coboară sub 7 grade celsius și de-a dreptul periculoasă la temperaturi negative.

În sezonul rece mergi cel mai relaxat cu anvelopele de iarnă, al căror cauciuc rămâne moale și flexibil când vremea se răcește, livrând performanțe sigure și consecvente.



4. Anvelopele de iarnă au un design special al benzii de rulare.

Concepute special pentru a îndepărta zăpada și gheața, anvelopele de iarnă au, în general, o bandă de rulare cu model direcțional (proiectat să se rotească strict într-o singură direcție), cu mai multe caneluri laterale care să ofere rezistență mai bună la acvaplanare pe carosabil umed sau cu lapoviță, și o multitudine de blocuri și striații care să asigure tracțiunea suplimentară necesară rulării pe polei și prin zăpadă sau noroi.



5. Anvelopele de iarnă trebuie întotdeauna instalate în seturi de câte patru.

Pentru comportament sigur și predictibil, anvelopele de iarnă trebuie instalate în seturi complete. Instalarea mai multor modele de anvelope de iarnă pe mașină poate provoca surprize nedorite la rularea în condiții de iarnă, uzură uniformă sau chiar derapaje la frânare. Nu se recomandă nici combinarea anvelopelor de iarnă cu anvelope all season.

Pentru cele mai bune rezultate, instalați doar seturi complete sau completați cu marca și modelul de anvelopă identic cu cele pe care le aveți deja montante pe mașină, pentru a menține caracteristicile optime de performanță.

Un alt lucru de avut în vedere atunci când înlocuiți anvelopele - pentru cele mai sigure performanțe, înlocuirea perechilor de anvelope este mult mai sigură decât înlocuirea unei singure anvelope.



6. Presiunea anvelopelor de iarnă trebuie verificată regulat.

În lunile mai reci ale anului, presiunea în anvelope poate scădea drastic datorită temperaturilor joase care contractă aerul. Această presiune scăzută duce la reducerea tracțiunii, manevrabilității și a durabilității anvelopelor.

Să te asiguri că ai presiunea corectă este cea mai simplă procedură pe care o poți face pentru ca anvelopele tale de iarnă să aibă un comportament corect și sigur la rulare, precum și o uzură corectă și uniformă care va duce la o durată de exploatare prelungită.



7. Anvelopele de iarnă nu sunt cu mult mai scumpe.

Siguranța ta poate fi neprețuită, dar nu neapărat și anvelopele tale. Există o mulțime de opțiuni de anvelope de iarnă care sunt incredibil de accesibile și foarte respectate pe piață, dar și de testerii independenți. Ca exemple, anvelope de iarnă de la Falken, Vredestein, Kumho, Nexen au primit locuri de top, de-a lungul anilor, în testele anvelopelor de iarnă, iar Sailun, GT-Radial, Lassa, Westlake oferă pachete de iarnă extrem de eficiente în raport cu costurile.

Vezi cele mai bune oferte pentru anvelopele de iarnă pe JANTA.RO!



8. Rularea cu anvelopele de iarnă tot timpul anului te costă mai scump.

Dacă rularea anvelopelor de iarnă pe timp de vară se face din considerente financiare, atunci trebuie să știți că această practică nu este rentabilă.

Vara, anvelopele de iarnă nu aduc niciun avantaj. Acestea consumă mai mult combustibil, fac mai mult zgomot, se uzează mai repede, în multe cazuri distanțele de frânare se dublează, iar stabilitatea laterală are mult de suferit datorită compoziției moi și a benzii de rulare mai puțin rigide.

De asemenea, anvelopele de iarnă folosite toată vara își pierd eficiența în sezonul rece.

Uzura pronunțată de pe timpul verii le va scădea eficacitatea pe timpul iernii, când adâncimea benzii de rulare este critică, iar fenomenul de "coacere" al cauciucului, care are loc vara la temperaturi înalte, va rigidiza banda de rulare și va afecta flexibilitătea compoziției, atât de necesară la temperaturi joase. Nu degeaba se recomandă păstrarea anvelopelor de iarnă la loc răcoros și ferit de soare.



9. Împortanța depozitării corecte a anvelopelor de iarnă în extrasezon.

Când anvelopele nu sunt pe vehicul, acestea trebuie depozitate corect, în locuri uscate, ferite de soare și temperaturi înalte, pentru a se evita secretarea uleiurilor care permit păstrarea flexibilității, rigidizarea benzii de rulare sau chiar apariția crăpăturilor în stratul de cauciuc.

De asemenea, stivuirea corectă este foarte importantă, pentru a se evita deformări la nivelul structurii metalice a anvelopelor de iarnă.



10. Anvelopele de iarnă sunt mai durabile dacă sunt montante pe jante dedicate.

Ai doar de câștigat dacă ai roți complete dedicate, atât pentru sezonul cald, cât și pentru sezonul rece. Cu această practică vei face economii considerabile pe termen lung:

  • costuri mult mai mici la schimburile sezoniere;

  • talonul și carcasa anvelopei nu vor mai fi deformate bianual la montajului/demontajul pe jantă necesar la schimbul sezonier, fapt care ajută anvelopă să reziste mai bine în timp;

  • depozitare corectă a anvelopelor în extrasezon, la presiunea optimă, păstrând carcasa nedeformată peste sezon;

  • aspectul jantelor va ține mai mult, atât la cele folosite iarna, dar în special la cele folosite vara, față de folosirea unui singur set de jante pe tot timpul anului.


Pe JANTA.RO găsești jante din otel și jante din aliaj potrivite mașinii tale, precum și roți complete, echilibrate și cu senzori TPMS instalați, gata pregătite pentru montat pe mașină, cu livrare gratuită în toată țara.



102 views0 comments

Comments


bottom of page