top of page

ADAC: cele mai bune 10 anvelope de vară - 205/55R16 V

Updated: Mar 6, 2023

La aniversarea a peste 50 de ani de testare a anvelopelor, ADAC a organizat o sesiune amplă de testare a 50 de anvelope de vară disponibile pe piața din Germania.


Cele mai importante concluzii ale testului:

  • Frânarea de urgență la 80km/h a produs diferențe de 25 de metri între modelele testate

  • Prețul nu este întotdeauna un standard al calității

  • Eticheta nu este întotdeauna un standard al calității

  • 10 modele care primesc calificativul “BUN” și 7 modele considerate “necorespunzătoare

 

1973: Primul test de anvelope ADAC - Germania renunță la anvelopele cu ținte în 1973, din cauza deteriorării carosabilului. Astfel apare nevoia unor teste care să demonstreze dacă noile anvelope fără ținte vor avea aderență suficientă pe drumurile publice, în special pe durata iernii. ADAC organizează un „test la scară largă” cu 25 de anvelope pe zăpada unui centru al sporturilor de iarnă din Elveția, pe un patinoar din Geneva și, pentru a simula condițiile de vară, pe pista de testare Pirelli din Vizzola Ticino (Italia).


50 de ani mai târziu, ADAC și partenerii săi europeni încă testează anvelope. La ediția aniversară a testului sunt incluse majoritatea anvelopelor din toate intervalele de preț, care pot fi cumpărate sau comandate în Germania, atât mărcile din orient, cât și cele superpremium.


La ediția cu numărul 50, ADAC introduce un nou criteriu de testare pentru a diferenția și mai bine performanța anvelopelor, respectiv impactul asupra mediului. Noul criteriu va fi o medie care va reprezenta siguranța la rulare în proporție de 70% și 30% va lua în considerare impactul asupra mediului și va include zgomotul generat, consumul de carburant, greutatea anvelopei, rezistența la uzură.

 

SIGURANȚA LA VOLAN (70%)


Drum uscat (40%)


  • Confortul la condus (40%): comportamentul general de condus al anvelopelor sub limita critică, cum ar fi stabilitatea direcțională, răspunsul direcției, viraje.

  • Comportamentul la condus (40%): Comportament de condus la limită, cum ar fi schimbarea benzii, stabilitatea în viraje.

  • Distanța de frânare (20%): Evaluarea distanței de frânare cu ABS de la 100 km/h.


Drum umed (60%)


  • Distanța de frânare (30%): evaluarea distanței de frânare cu ABS de la 80 km/h pe drumuri asfaltate și betonate.

  • Acvaplanarea longitudinală și transversală (20%): Evaluarea vitezei de plutire sau a forței laterale acumulate atunci când are loc acvaplanarea.

  • Adâncimea apei (10%): 7 sau 5 milimetri.

  • Manevrabilitate (30%): Conducerea cea mai rapidă posibilă (la limită) a unui curs de manevrare constant umed și sinuos de către doi șoferi de testare. Variabila măsurată: timpul pe tur și evaluarea subiectivă a comportamentului de condus.

  • Manevrabilitate în cerc (10%): Conducerea cea mai rapidă posibilă pe o pistă circulară irigată permanent pentru o perioadă limitată de timp.


IMPACTUL ASUPRA MEDIULUI (30%)


Randament kilometric (40%): plimbări cu convoi cu vehicule identice pe o distanță de aprox. 15.000 de kilometri pe anvelopă. La fiecare 2500 de kilometri, se efectuează o măsurare asistată cu laser a adâncimii benzii de rulare pe întreaga circumferință a anvelopei. Simularea conducerii convoiului pe o distanță de 5000 de kilometri. Măsurarea cu laser a adâncimii rămase a benzii de rulare la fiecare 1250 de kilometri. Evaluarea se face prin extrapolarea kilometrajului rămas până la atingerea adâncimii minime legale a benzii de rulare de 1,6 milimetri.


Uzura anvelopei (20%): determinarea gravimetrică a cantității de abraziune a cauciucului în mg/km/tonă (miligrame pe kilometru per greutatea vehiculului în tone) ca medie a unui set de anvelope.


Eficiența la rulare (20%)

  • Greutatea anvelopei (50%): influența dinamicii de conducere a greutății anvelopei în ceea ce privește momentul de inerție al roților la accelerare.

  • Consumul de combustibil (50%): determinarea alimentării efective cu combustibil la conducerea cu o viteză constantă de 100 km/h (tapping CAN bus).


Zgomot (10%)

  • Zgomot interior (50%): Evaluare subiectivă de către două persoane în timpul testelor de rulare a unui vehicul la 30-130 km/h pe suprafețe de asfalt și beton.

  • Zgomot exterior (50%): Măsurarea zgomotului conform ISO 362 pe asfalt conform ISO 10844 la trecerea pe lângă 80 km/h cu motorul oprit.

Sustenabilitate (10%): pe baza unei note de bază de 4,5, bonusurile sunt acordate în principal pentru următoarele criterii (informațiile despre bonusuri sau penalități sunt punctele de calificare cu care nota de bază este redusă sau mărită):

  • Țara de fabricație a anvelopelor de testare: Acest lucru afectează lungimea rutelor de livrare, distincția dintre Europa și în afara Europei

  • Management de mediu certificat conform ISO 14001

  • Echilibrul ecologic certificat conform ISO 14025 și ISO 14040/44

  • Participarea la UN Global Compact

  • Certificare de sustenabilitate pe mai multe niveluri conform Ecovadis

  • Reziduuri de producție pe anvelopele noi care intră necontrolat în mediu atunci când încep să fie utilizate

  • Greutatea anvelopei în ceea ce privește utilizarea materialului

  • Anvelopa de testare a fost reșapată

  • Producătorul oferă un sistem de preluare a anvelopelor de testare

  • Anvelopele de testare permit identificarea modernă fără contact (de exemplu, RFID)

 

Performanțe echilibrate - 10 modele primesc calificativul “BUN”


Produsele premium relativ scumpe de la Goodyear, Continental, Michelin și Bridgestone sunt și ele în fruntea listei în marea testare aniversară, dar li se alătură și produse care oferă calitate excepțională la prețuri mai moderate, precum Falken, Kumho, Nexen, Nokian și Hankook pentru a completa brandurile cu rezultate de top.

MODEL


label

PREȚ EURO


SIGURANȚĂ 70%


MEDIU 30%

NOTA FINALĂ

Goodyear EfficientGrip Performance 2

CA71

110

2.1

1.7

2.0

Continental PremiumContact 6

BA69

115

1.8

2.6

2.0

Michelin Primacy 4+

CA69

120

2.3

1.6

2.1

Bridgestone Turanza T005

BA71

111

2.2

2.4

2.3

Nokian Wetproof

CA68

87

2.0

2.9

2.3

Falken ZIEX ZE310 ECORUN

CA67

89

2.1

2.7

2.3

Continental UltraContact

BA69

89

2.6

1.7

2.3

Kumho Ecsta HS52

CA71

113

2.3

2.7

2.4

Hankook Ventus Prime4

CA69

82

2.4

2.7

2.5

Nexen N´Fera Primus

DA71

89

2.5

3.1

2.5

 

Anvelopele care au primit calificativul “Necorespunzător


Cele șapte anvelope care au eșuat complet testul, chiar dacă au avut rezultate de top la unele categorii, au avut performanțe dezastruoase la testele pe carosabil umed.


Cel mai bun exemplu: modelul DoubleCoin DC99 deși este extrem de rezistent la uzură (randament kilometric de aproape 65.000 de kilometri), la testele de frânare a reușit contraperformanța de a se opri de la 80km/h în 59,3 metri, aproape dublu față de cea mai bună anvelopă.


Altfel spus, în momentul în care mașina dotată cu Continental PremiumContact 6 s-a oprit deja, cu mașina dotată cu anvelope DoubleCoin DC99 încă ai aproximativ 52 km/h.


MODEL

label

PREȚ EURO

SIGURANȚĂ 70%

MEDIU 30%

NOTA FINALĂ

Rotalla RH 01

CB69

72

4.7

3.2

4.7

Berlin Tires Summer UHP 1 G2

DB71

52

5.3

3.1

5.3

Lassa Driveways

BB71

98

5.7

3.1

5.3

Evergreen EH 226

DC68

102

5.4

2.7

5.4

Riken Road Performance

CC71

76

5.4

3.1

5.4

DoubleCoin DC99

CC70

67

5.5

1.7

5.5

Premiorri Solazo

DB70

45

5.5

3.2

5.5

 

Centrele de testare

  • Proprietățile anvelopelor pe teren uscat sunt determinate pe un loc de testare deținut de Bridgestone în Italia și pe locul de testare ADAC din Penzing/Bavaria.

  • Proprietățile anvelopelor pe suprafețe umede, precum și consumul de combustibil și comportamentul la zgomot (ambele pe suprafețe uscate) sunt în prezent măsurate la un site de testare Continental din Germania.

  • Comportamentul la uzură al anvelopelor este determinat prin intermediul convoaielor rutiere cu mai multe vehicule identice în zona din jurul Landsberg am Lech. Testele sunt efectuate și pe un stand de testare a uzurii Bridgestone. Aceste teste sunt susținute de comparații încrucișate în convoiul rutier.

  • Testele de zăpadă ale testelor anvelopelor de iarnă și toate anotimpurile sunt efectuate pe un site de testare independent de producător al companiei Testworld din Finlanda.

  • Testele de gheață ale testelor anvelopelor de iarnă și all-season sunt efectuate pe o pistă de testare pe gheață de la producătorul Continental.


Testul ADAC al celor 50 de anvelope de vară, cu dimensiuniea 205/55R16 V, se poate urmări integral pe site-ul www.ADAC.de





Comments


bottom of page