top of page

Ce cauzeaza uzura neuniforma a anvelopelor?

Updated: Feb 7, 2022


Uzura neuniforma a anvelopelor


Pe masura ce ruleaza pe suprafata drumului, anvelopele masinii noastre se vor uza treptat. Cauciucul moale al anvelopelor este in mod constant abrazat pe fata dura a pietrelor care alcatuiesc drumul, rupand parti mici din cauciucul anvelopei. In timp, anvelopele se vor uza suficient incat sa fie inlocuite cu unele noi. Acest lucru este complet normal, iar anvelopele sunt cunoscute ca o parte consumabila care necesita inlocuire periodica oricum.


Ce este uzura neuniforma a anvelopelor?


Anvelopele tind sa se uzeze destul de uniform, cu exceptia cazului in care exista o alta problema la masina, iar uzura neuniforma poate fi cauzata de o serie de factori, ceea ce duce la uzura benzii de rulare intr-n mod nenatural. Dar ce cauzeaza unzura neuniforma si cum arata?


Ce cauzeaza uzura neuniforma a anvelopelor?


Uzura neuniforma a anvelopei poate fi de obicei destul de evidenta si se caracterizeaza prin parti ale suprafetei de contact cu soseaua care vor arata diferit de restul anvelopei.


Daca alinierea rotilor nu este facuta corespunzator, daca urcati des pe borduri sau suprafete dure sau franari bruste si dese care blocheaza rotile, anvelopele se pot uza intr-un mod inegal.


Exista, de asemenea, cateva probleme de intretinere de baza care pot fi si cauza uzurii neuniforme a anvelopelor, de accea ese important sa va mentineti masina pe deplin intretinuta conform instructiunilor producatorului.


1. Presiunea gresita a anvelopelor: una dintre cele mai mari cauze ale uzurii neuniforme sunt anvelopele care au fost umflate la presiuni gresite, punand astfel tensiuni diferite pe suprafata anvelopei. Daca anvelopa este supraumflata, sectiunea din mijloc a anvelopei tinde sa se uzeze mai mult


2. Alinierea incorecta a rotilor: alinierea rotilor se refera la pozitia rotilor si a anvelopelor intre ele si masa vehiculului, astfel incat sa fie distribuita corect si sa mentina masina in linie dreapta. Rotile care sunt in pozitii nefirecti forteaza anvelopa si exacerbeaza uzura.


3. Probleme la suspensie: daca piesele de suspensie, amortizoare, arcuri, bucse, etc. sunt uzate, poate pune forte excesive asupra anvelopelor si poate afecta modul in care acestea se uzeaza. Problemele de suspensi pot duce la asa numita uzura a anvelopelor cu dinti de ferestrau.


4. Franari excesive: aceastea sunt zone ale anvelopei care au fost uzate prin aplicarea excesiva a franelor si blocarea rotilor la viteza, ceea ce duca la o zona a anvelopelor uzata. Un punct plat cauzat de franare brusca va provoca vibratii in volan si va duce la o uzura suplimentara pe marginea potului de fiecare data cand roata se invarte.


Prevenirea uzurii neuniforme a anvelopelor


Anvelopele, ca toate celelalte parti ale masinii, trebuie verificate in mod regulat pentru a va asigura ca nu se uzeaza excesiv. Este de astepta ca anvelopele sa se uzeze, dar uzura neuniforma a acestora nu este un lucru in regula, asa ca la primele semne ale acesteia, ar trebui sa verificati anvelopele la un specialist.


Toate anvelopele moderne au indicatoare de uzura a anvelopelor pe suprafata de contact. Acestea sunt de obicei o serie de sectiuni coborate, sub suprafata de rulare normala, care va arata daca anvelopa este uzata. Deoarece acestea se intind pe aproape toata latimea anvelopei, este usor sa le folositi pentru a verifica uzura neuniforma a anvelopelor.


Anvelopele reprezinta o parte extrem de importanta a masinii si trebuie sa va asigurati ca acestea sunt in cele mai bune conditii. Daca exista semne ca sunt uzate sau au alte deficiente, trebuie sa solicitati ajutor unui specialist pentru a remedia problema.


Gasiti anvelope de vara, anvelope de iarna si anvelope all season accesand site-ul www.janta.ro. Folositi configuratorul virtual de anvelope pentru a gasi doar anvelopele omologate pentru masina selectata.

Comments


bottom of page