top of page

Cum sa alegeti anvelopele potrivite pentru crossover

Updated: Feb 7, 2022


Anvelope crossover


in ultimii ani, populatia a petrecut din ce in ce mai mult timp liber in aer liber. Fie ca este vorba de drumetii, camping, schi sau ciclism montan, acesta crestere a activitatilor in aer liber inseamna ca soferii cer mai mult de la msinile lor. Mai multa capacitate, comoditate si multa aventura. In ultimul timp, crossover-urile se vand foarte bine. Oamenii sunt atrasi de vehicule precum Toyota RAV4, Ford Escap, Jees Compass, Volkswagen Tiguan sauSubaru Outback, care ofera capacitate off-rad fara a sacrifica performantele pe sosea. Cresterea rapida in recreere in aer liber, cat si in popularitatea CUV a prezentat nevoia de produse care sa ajute aventura proprietarilor de corssover-uri. Probabil cel mai impactat dintre aceste produse este un nou set de anvelope, singurul lucru care va mentine masina in contact cu soseaua. Daca doriti sa profitati la maximum de corssover-ul dumneavoastra, asigurati-va ca aveti anvelope care aduc urmatoarele petru elemente:


Design specific crossover


Crossover-urile sunt optiunea perfecta pentru persoanele care nu doresc sa faca compromisuri. Acestea combina caracteristicile pozitive ale unei masini (consum de combustibil si manevrabilitate sporita) cu beneficiile unei masini cargo (spati de incarcare si confort). In timp ce SUV-urile mari sunt proiectate utilizand constructia caroseriei pe cadru (doua piese), corssover-urile sunt proiectate folosind platforma unibody a unei masini obisnuit. In acest sent, crossover-urile sunt in esenta sedanuri mai robuste, mai capabile, cu spatiu suplimentar pentru picioare si un centru de greutate mai mare. Deoarece crossover-urile par mult mai capabile decat o berlina tipica, proprietarii decid adesea sa monteze anvelope mai mari si mai grele pe CUV-uri, in cautarea unei durabilitati s a unei estetici robuse. Din pacate, de obicei, acest lucru nu are finalitate pozitiva.


A pune anvelope pentru masini cargo pe un CUV este ca si cum ai spala masina cu un furtun de indendiu. Ar putea parea o ideea buna, dar probabil ca veti face mai multe daune. Acest lucru se datoreaza faptului ca majoritatea anvelopelor All-Terrain (A/T) si Mud Terrain (M/T) au fost proiectate si dezvoltate anvand in vedere camionete, nu corssover-uri. Acestea nu au trenul de rulare si nici sistemele de racire interne pentru a manipula anvelopele atat de grele, astfel incat montarea lor poate provoca daune ireversibile. Este crucial sa va echipati masina cu anvelope care au fost dezoltate pentru tipul sau specific de caroserie. Cu calte cuvinte, crossover-urile au nevoie de annvelope specifice crossover-ului.


Acum stim ca un crossover ar trebui sa aiba anvelope dezvoltate special pentru vehicule cu o constructie unibody. Cu toate acestea, daca doriti sa exploatati la maxim masina, probabil veti avea nevoie de mai multa durabilitate decat o poate oferi o anvelopa tipica pentru autoturisme.


Durabilitate off-road


Terenul accidentat, neuniform, plin de pietre zimtate, poate prezenta provocari majore pentru soferi fara echipamente adecvate. Din pacate, situaii ca acestea duc adesea la distrugerea anvelopelor, lucru cu care nimeni nu vrea sa se confrunte. Pentru a evita acest lucru, este important sa aveti anvelope care sa poata rezista unor terenuri accidentate atunci cand aveti nevoie de ele.


Anvelopele All-Terrain sunt construit pentru a fi rulate inafara soselei. Spre deosebire de anvelopa tipica All Season, AT/T prezinta pereti laterali superiori agresivi si banda de rulare rezistenta la perforare, oferind suport pentru drumuri pietruite si terenuri accdentate.


Nu uitati, insa, crossover-urile au nevoie de anvelope specifice crossover-ului. Chiar daca aveti nevoie de durabilitatea suplimentara a unei anvelope All-Terrain, prea multa greutate suplimentara poate provoca daune. De aceea, o anvelopa crossover All-Terrain este optiunea indeala pentru posesorii acestui model de autoturism.


Combinand caracteristicile robuse ale unei anvelope pentru camionete All-Terrain cu constructia specifica unibody a unei anvelope CUV, inginerii pot gasi echilibrul perfect intre durabilitate si eficienta pentru crossover.


Capcatiate pentru toate conditiile meteorologice


Indiferent daca conduceti pe drumuri montane acoperite cu zapada sau pe gheata in interiorul oraselor, vremea de iarna poate prezenta provocari serioase pe drum. Pentru a combate acest lucru, multe crossover-uri moderne vin cu tractiune integrala. Acest lucru poate fi extrem de util in conditii de iarna grea, dar numai daca anvelopele sunt pregatite pentru o sarcina suplimentara.


Cand vine vorba de performanta anvelopelor in conditii de iarna, exista doi termeni de evaluare demni de stiut: M+S si Severe Snow Rated (sau 3PMSF). Evaluarea M+S (Mud and Snow), a fost introdusa pentru prima data in anii 1970, evidentiaza anvelopele pentru toate anotimpurile cu un design specific al benzii de rulare menite sa ofere o traciune suplimentara in zapada si noroi. Producatorii de anvelope nu trebuie sa demonstreze un nivel avansat de traciune pe zapada pentru a obtine simbolul M+S, pur si simplu trebuie sa proiecteze anvelopa cu un model specific al benzii de rulare specific anvelopelor de iarna.


Anvelopele proiectate pentru a fi utilizate in conditii de zapada severe (3PMSF) sunt recunoscute de producatori pentru ca ating un indice de tractiune excelent in conditii de iarna grea. Conform testelor, a fost dovedit ca o anvelopa de iarna va fi cu cel putin 10% mai eficienta in conditii grele decat o anvelopa tipica All-Season. Aceasta inseamna o tractiune imbunatatita, o manevrabilitate mai sigura si distante de franare mai mici.


Puteti gasit anvelope pentru corssover-uri accesand site-ul www.janta.ro, iar cu ajutorul configuratorului virtual de anvelope, puteti gasi cu usurinta anvelopele care se potrivesc 100% cu masina selectata.

14 views0 comments

댓글


bottom of page