top of page

Cum sa reduceti zgomotul anvelopelor

Updated: Feb 7, 2022


Zgomotul anvelopelor


Conducerea pentru unii oameni este o experienta relaxanta care ne permite sa evadam dintr-o zi lunga de la serviciu, totusi, atunci cand zgomotul cauciucurilor incepe sa preia linistea si relaxarea in calatoriile lungi, este important sa facem ceva in acest sens. Pot exista multe motive pentru care anvelopele tale suna mai tare decat de obicei. Uneori poti da bina pe banda de rulare sau pe conditiile drumului, dar alteori pot indica faptul ca anvelopele tale pot avea probleme care trebuie rezolvate. Este intotdeauna important sa va ascultati anvelopele, astfel incat sa puteti intelege ce nu merge bine si cum sa rezolvati problema.


Cum se reduce zgomotul anvelopei


Descoperind motivele din spatele zgomotului din anvelope, va puteti da seama de actiunile pe care trebuie sa le intreprindeti pentru a readuce la linistea condusului. Exista cateva moduri prin care puteti elimina zgomotul excesib al anvelopelor, iar acest lucru nu este dificil, uneori este la fel de usor ca si inlocuirea anvelopelor vechi, dar exista multe modalitati de a diagnostica si a remedia problema:


-Presiunea aerului- asigurati-va ca anvelopele sunt intotdeauna umflate la presiunea recomandata. Acest lucru este pentru a evita nu numai zgomotul anvelopei, ci si pentru a preveni inlocuirea anvelopelor mai devreme decat v-ati asteptat din cauza uzurii neuniforme.


-Greutatea vehiculului- un vehicul mai greu va impinge partea inferioara a anvelopei in suprafata drumului, rezultand un efect similar asupra zgomotului anvelopei ca si umflarea insuficienta. Este important sa retineti ca, daca masina necesita anvelope XL (incarcare suplimentara), anvelopele indeplinest acest standard.


-Alegerea anvelopelor mai silentioase- producatori precum Goodyear, Michelin si Bridgestone au conceput anvelope cu zgomot redus, care au tehnologie incorporata, permitandu-va sa experimentati o calatorie mai lina. In timp ce acutati anvelope silentioase, nu uitati sa va asigurati ca obtineti tipul potrivit de anvelopa pentru masina dumneavoastra si pentru conditiile de condus.


Diferite zgomote ale anvelopelor


Vehiculul dumneavoastra poate emite o serie de zgomote diferite in timp ce conduceti, unele fiind o parte normala a experientei de conducere. Alte zgomote pot fi mai mult un semn de avertizare, ceea ce ineamna ca ar trebui sa va verificati anvelopele pentru eventuale daune. Cele mai fregvente zgomote pe care probabil le auziti sunt:


-Scartait- daca aveti un stil de conduse agresiv, este posibil sa intampinati multe asemenea zgomote, poate ca luati un viraj prea repede sau v-ati oprit brust. Desi acesta este un indicia ca anvelopele tale functioneaza conform asteptarilor, evidentiaza, de asmenea, faptul ca stilul de condus poate duce la uzura prematura a anvelopelor, in special cele din fata.


-Zgomot- acesta este, fara indoiala, cel mai frecvent tip de sunet, de obicei inseamna ca ceva nu este in regula cu anvelopele tale. Cu toate acestea, daca zumzetul incepe sa creasca in volum, pana la punctul in care nu suna normal, este nevoie sa verificati anvelopele la un service autorizat.


-"Batai"- acest zgomot de temut este de la sine inteles si tinde sa insemne ca s-a intamplat ceva grav cu una sau mai multe dintre anvelopele tale. Acest tip de zgomot este brusc si va da un semn ca anvelopele sau suporturilor lor structurale au fost deteriorate. Daca incepeti sa auziti un zgomot de la anvelopele dumneavoastra, in timp ce conduceti, ar trebui sa va opriti si sa verificati daca exista o perforatie sau o deteriorare a flancului anvelopei.


Daca suntei in cautarea unui nou set de anvelope cu zgomot redus, avem o gama larga disponibila de la producatorii de anvelope. Toate anvelopele listate pe site au in documentare sistemul de evaluare DB al zgomotului anvelopelor si va ofera o buna indicatie asupra zgomotelor medii.


Cu ajutorul configuratorului de anvelope disponibil pe site, puteti gasi cu usurinta doar anvelopele care sunt 100% omologate pentru masina selectata.

48 views0 comments

Comments


bottom of page