top of page

Goodyear prezintă un nou concept: anvelopa realizată 90% din materiale sustenabile



Compania Goodyear Tire & Rubber Company a prezentat recent un model demostrativ de anvelopă realizat 90% din materiale sustenabile, care a trecut cu brio toate testele și a îndeplinit toate condițiile pentru a putea fi aprobat pentru rularea pe șosele.


Modelul a arătat o rezistență redusă la rulare, față de o anvelopă realizată din materiale convenționale, trăsătură care reduce consumul de carburant utilizat la rulare și, implicit, scade și mai mult amprenta de carbon.


Cu noul model demonstrativ, Goodyear își evidențiază capabilitățile existente de a produce anvelope din materiale sustenabile și anunță că are în plan să lanseze în 2023 o anvelopă compusă din până la 70% materiale sustenabile. Mai multe informații pe: Goodyear.com/SustainableMaterialTire.



Anvelopa demonstrativă realizată din 90% materiale sustenabile include 17 ingrediente folosite în 12 dintre componentele anvelopei, inclusiv:


Negrul de fum este folosit în producția de anvelope pentru consolidarea materialelor și pentru creșterea duratei de viață. Acesta este obținut, în mod tradițional, prin arderea produselor pe bază de petrol. Anvelopa demonstrativă Goodyear realizată din 90% materiale sustenabile conține patru tipuri de negru de fum (carbon black) care sunt produse prin arderea metanului, a dioxidului de carbon, a uleiurilor vegetale și prin piroliza cauciucurilor uzate.


Uleiul de soia este folosit în componența anvelopei pentru a ajuta la menținerea pliabilității cauciucului în condiții de temperaturi fluctuante și reprezintă o resursă bio care ajută Goodyear să reducă folosirea produselor pe bază de petrol. Deși aproape 100% din planta de soia este folosită în industria alimentară și în cea a hranei pentru animale, există un surplus de uleiuri care poate fi folosit în alte industrii.


Dioxidul de siliciu este un ingredient folosit adesea în producția de anvelope pentru îmbunătățirea aderenței și reducerea consumului de combustibil. Dioxidul de siliciu din compoziția anvelopei demonstrative este obținut din procesul de descompunere a cojilor de orez (RHA silica), un produs secundar al procesării orezului, care de cele mai multe ori este aruncat.


Poliesterul obținut din reciclarea sticlelor de plastic este reconvertit în componente chimice de bază și apoi transformat în fibre tehnice de poliester care sunt folosite apoi în realizarea plasei de protecție (corpul de pliuri) care susține anvelopa demonstrativă.


Rășinile regenerabile secretate de pini (arborii coniferi) înlocuiesc rășinile pe bază de petrol și sunt folosite pentru a îmbunătăți tracțiunea anvelopei demonstrative.


Pânza și talonul sunt din oțel cu conținut reciclat ridicat. Acest tip de oțel este produs în cuptoare metalurgice cu arc electric, prin procesul EAF (electric arc furnace). Utilizarea acestui proces permite producția de oțel cu un consum redus de energie și cu un conținut de material reciclat ridicat. Procesul EAF oferă potențialul unor emisii de gaze cu efect de seră reduse, în comparație cu oțelul produs prin metode tradiționale.


Polimerii certificați ISCC sunt obținuți din materii prime bio și bio-circulare.



În prezent, opt linii de produse, cât și câteva modele realizate pentru competiții sportive, folosesc ulei de soia. În plus, Goodyear și-a dublat cantitatea de RHA silica folosit în produsele sale, începând cu anul 2018. Odată cu introducerea unei anvelope cu un conținut de până la 70% materiale sustenabile, Goodyear demonstrează că sunt cu adevărat devotați construirii unui viitor mai bun, acoperind totodată cererea pieței.


Despre Goodyear Tire & Rubber Company

Goodyear este una dintre cele mai mari companii de anvelope din lume, cu aproximativ 72.000 de angajați și 57 de unități de producție aflate în 23 de țări din întreaga lume. Cele două centre de inovare ale sale din Akron, Ohio (SUA) și Colmar-Berg, Luxemburg, dezvoltă produse și servicii de ultimă generație care stabilesc standardul de tehnologie și performanță al industriei.

Comments


bottom of page