top of page

Structura unei anvelope Nexen

Updated: Feb 7, 2022


Structura unei anvelope


Deoarece anvelopele intra in contact direct cu suprafata drumului in timpul conducerii, acestea sunt produse intr-o structura stiintifica in asociere cu straturi de cauciuc din diferite componente pentru a proteja suprafata de socuri externe sau daune.


1. Banda de rulare


Indica zonta in contact cu drumul. deoarece este in strat gros de cauciuc, protejeaza carcasa interioara impotriva impactului si a daunelor externe, in timp ce serveste rolul de a prelungi durata de viata a abraziunii. De asemenea, confera diferite functii, cum ar fi forta de dispersie, forta de antrenare si drenajul prin modelul benzii de rulare de pe suprafata anvelopei.


2. Peretele lateral


Este partea laterala a unei anvelope (partea dintre umar si talon). Acesta serveste rolului de a proteja carcasa impotriva umezelii sau friciunii in timp ce suporta actul repetat de indoire si intindere (extensie si contractie)in timp ce conduceti. Pe suprafata unei anvelope, sunt indicate informatii, cum ar fi numele producatoruluii, dimensiunea, DOT-ul anvelopei, indici de viteza si greutate.


3. Carcasa anvelopei


Carcasa este cadrul unei anvelope. Deoarece sustine presiunea puternica a aerului, acesta trebui sa fie suficient de puternic, fiind in acelasi timp flexibil pentru a absorbi schimbarile de sarcina si impactul extern. Carcasa este compusa dintr-un strat care este infasurat cu cauciuc. In general, o anvelopa este clasificata intr-o anvelopa radiala si de polarizare, in functie de codul anvelopei. Codul pentru autobuz si camion este fabricat din nylon si otel in general, in timp ce codul din poliester, raion sau nylon este utilizat pentru anvelopele autoturismelor.


4. Cureaua anvelopei


Este un strat puternic intarit care este introdus in directia circumferintei dintre banda de rulare si carcasa intr-o anvelopa radiala. Acesta indeplineste rolul unei pauze si, in special, asigura performanta si stabilitatea directiei si creste elasticitatea benzii de rulare, finand ferm carcasa.


5. Margelele anvelopei


Este partea in care o anvelopa si janta sunt combinate. In centru, exista un fir de margele in forma de inel din otel si acopera capatul carcasei. Acesta serveste rolului de a regla aerul cu presiune ridicata pe anvelopa larga si janta si, in special, partea de margine a anvelopei fara tub are un rol semnificativ pentru a mentine etanseitatea aerului.


6. Captuseala interioara


Stratul de cauciuc al unei anvelope este special realizat pentru a preveni degajarea de aer. Captuseala interioara a unei anvelope serveste la siguranta anvelopei in timpul deplasarii.


Gasiti toate modelele de anvelope Nexen accesand site-ul www.janta.ro


Commentaires


bottom of page