top of page

Totul despre geometria rotilor

Updated: Feb 7, 2022


Geometria rotilor


Una dintre cele mai frecvente proceduri de intretinere pentru proprietarii de vehicule este geometria rotilor. In timp ce alinierea rotilor se realizarea cel mai adesea atunci cand achizitionati un set nou de anvelope, ar trebui sa acordati atentie acestui dip de intretinere, deoarece, daca rotile nu sunt aliniate, acestea pot provoca uzura inutila a vehiculului si poate reduce durata de viata a anvelopelor.


Deci, daca ati observat ca anvelopele masinii dumneavoastra nu sunt egale sau daca observati ca masina trage la stanga sau la dreaptain timp ce conduceti in drum drept, atunci probabil trebuie sa va programati la service pentru alinierea rotilor. Acest lucru se realizeaza cu ajutorul unui sistem de aliniere ghidat cu laser si necesita unele masuratori destul de specifice si ajustari. Este o sarcina oarecum tehnica si, daca doriti cu adevarat rezultate profesionale, cel mai bine este sa mergeti cu automobilul la un mecani autorizat.


Ce este alinierea rotilor?


Alinierea rotilor sau geometria este o procedura mecanica obisnuita, cel mai adesea facuta la un service auto, unde mecanicul ajusteaza unghiurile rotilor cu recomandarile producatorului auto. Cel mai adesea, alinierea rotilor se face pentru a creste longevitatea si uzura anvelopelor, intrucat o masina aliniata pune presiune uniforma pe benzile de rulare a anvelopelor, si ajuta, de asemenea, sa asigure ca vehiculul merge drept.


Cum se face alinierea rotilor?


Daca doriti sa incercati acasa sa aliniati rotile (si desigur, puteti viziona mai multe videoclipuri pe internet), atunci pasii sunt urmatorii:


1. Parcati masina pe o suprafata plana cu rotile drepte (volanul sa fie drept)

2. Desenati o linie dreapta pe asfalt care marcheaza exact centrul fiecarei roti, chiar in spatele rotilor din fata si spate.

3. Desenati o linie dreapta din aceste doua puncte. Daca nu se aliniaza, atunci aveti o problema.

4. Reglati capetele de bara si bieletele de directie pentru a alinia anvelopele, aceasta poate necesita mai multe ajustari.

5. Cel mai sigur si recomandat sfat este sa mergeti cu masina la un mecanic autorizat si sa il lasati sa isi faca treaba in timp ce va relaxati!


Importanta alinierii rotilor


Este important sa efectuati alinierea rotilor ca parte rugulata a service-ului vehiculului. Cand anvelopele sunt aliniate, veti obtine o uzura mai buna si o durata de viata mai lunga a acestora, masina dumneavoastra va merge mai bine si veti avea o calatorie mai confortabila. Daca nu realizati aliniera regulate, doar la fiecare 2-3 ani, atunci este posibil sa va confruntati cu uzura timpurie a anvelopelor si puteti constata ca masina dumneavoastra trage spre dreapta sau spre stanga, eventual creand un pericol sau doar situatie de conducere iritanta.


S-ar putea sa va intrebati: am anvelope noi, am nevoie de aliniere?


Anvelopele noi pot fi o investitie semnificativa si, ca nou proprietar de anvelope, cel mai bine este sa le ingrijesti corespunzator pentru a rezista. Cand cumparati anvelope noi, majoritatea operatiunilor de montaj vor oferi o aliniere ca parte a serviciului. Merita cativa lei suplimentari, deoarece o roata aliniata corect inseamna ca banda de rulare se va uza uniform, iar calatoria va fi mai lina. Deci, daca ati cumparat recent anvelope noi de pe www.janta.ro, atunci va recomandam sa realizati o aliniere specializata a rotilor.


Cat dureaza o aliniere a rotilor?


In majoritatea cazurilor, alinierea rotilor nu este o procedura indelungata si, daca se realizeaza la un service auto, ar trebui sa dureze aproximati o ora. Cu toate acestea, daca mecanicul efectueaza alte proceduri, cum ar fi instalarea de anvelope noi sau alte servicii de reparatie, atunci desigur, va dura ceva mai mult.


De unde stii daca ai nevoie de alinierea rotilor?


Exista mai multe semne usor de observat care va atrag atentia ca trebuie sa mergeti la un service pentru aliniere:


1. Cand circulati pe un drum drept si volanul este drept, dar masina dumneavoastra trage in mod vizibil stanga sau dreapta.

2. Conduceti pe un drum drept si luati mainile de pe volan pentru cateva secunde si vedeti masina cum se deplaseaza spre stanga sau dreapta

3. Ati observat uzura neuniforma a anvelopelor, cum ar fi uzura de-a lungul marginii interioare a anvelopei.

4. Cand conduceti, va simtiti ca si cum conexiunea volanului la directie este putin slabita sau oscilanta.


Toate aceste smene indica probabilitatea ridicata ca vehiculul sa aiba nevoie de o geometrie a rotilor.



6 views0 comments

Bình luận


bottom of page